Weer thuis! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van mikemarian - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van mikemarian - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Marian

26 September 2015 | Nederland, Amersfoort

We zijn weer thuis!
Eergisteren zijn we weer geland op Schiphol en hebben we de mooie vakantie achter ons moeten laten.
Over de laatste paar vakantiedagen hebben we eigenlijk niet meer zo veel te vertellen. In Philadelphia hebben we nog een klein beetje cultuur gesnoven, maar de rest van de middag gewinkeld. Eigenlijk meer gekeken dan gekocht, aangezien we al niet meer zo veel extra gewicht kwijt konden in onze koffers. Overal in de stad zagen we aankondigingen voor het bezoek van de paus aan Philadelphia, iets wat we in Washington ook al hadden gezien (hij bezoekt deze week Washington, New York en Philadelphia). De straten werden extra geveegd en opgeruimd en er werden nog snel bloeiende plantjes gepoot in de plantsoenen langs de straten. Je kon ook overal boekjes en vlaggetjes kopen over/van de paus en in Washington hadden we zelfs miniatuurpoppetjes van hem gezien. En nu we weer thuis zijn is het grappig om op CNN de plekken te herkennen waar de paus langskomt.
Op woensdag gingen we terug naar New York. Omdat we nog een paar uurtjes over hadden, zijn we via Coney Island gereden, waar een mooie boulevard scheen te zijn en waar het ons leuk had geleken om te lunchen met uitzicht op het water. Toen we daar aankwamen, leek het even alsof we in het verkeerde land waren aangekomen. We hoorden alleen nog maar Russisch in plaats van Engels. Toen kwamen we erachter dat dat gedeelte van Coney Island ook wel Little Russia wordt genoemd. Een uitnodigende plek om te lunchen, met een leesbare Engelse menukaart was er niet en we zijn toen maar lekker vroeg naar het vliegveld vertrokken.
En nu zijn we dus weer thuis, heel wat herinneringen rijker en een paar duizend foto’s om uit te zoeken.
We vinden het leuk dat jullie hebben meegelezen met onze blog. Bedankt voor de leuke reacties! We hebben het verhaal in eerste instantie opgeschreven om te gebruiken in ons fotoboek, maar het is leuk om te lezen dat jullie het ook leuk vonden om ‘mee te reizen’.

Wie weet tot een volgende reis!

Groeten,
Mike en Marian

• 26 September 2015 - 17:22

Mart En Alie:

Fijn dat jullie weer thuis zijn en bedankt voor het mooie reisverslag!
    groeten, MenA

• 26 September 2015 - 18:19

Erik En Janneke:

Zo te zien hebben jullie een hele leuke vakantie gehad als we zo de reisverslagen doorlezen.
    Groetjes, Erik en Janneke

• 26 September 2015 - 20:01

Hanny:

Fijn dat jullie zo'n mooie reis gehad hebben. Leuk om het weer eens na te lezen en weer te genieten van wat jullie allemaal gezien hebben.
    We krijgen misschien ook nog wel meer foto's te zien denk ik.
    Jullie terugkomst was ook zoals vanouds weer fijn. Even met de hele fam. op Schiphol aan de koffie
    met appeltaart.
    Ja en wie weet tot de volgende reis!!