Van New York naar Boston - Reisverslag uit Framingham, Verenigde Staten van mikemarian - WaarBenJij.nu Van New York naar Boston - Reisverslag uit Framingham, Verenigde Staten van mikemarian - WaarBenJij.nu

Van New York naar Boston

Door: Marian

12 September 2015 | Verenigde Staten, Framingham

Hallo allemaal,

Wat gaat de tijd snel, we zijn alweer een week onderweg en inmiddels in de vierde staat aangekomen. Het is ook weer tijd om een stukje te schrijven, anders kunnen we zelf haast niet meer bijhouden wat we allemaal gezien hebben.
We hadden woensdag nog een laatste dag in New York te besteden en ondanks dat het heel heet was (> 30 °C), hebben we behoorlijk veel gelopen. We zijn ’s ochtends met de metro naar Brooklyn gegaan en zijn vanaf daar over de Brooklyn Bridge, de oudste brug van de stad, naar Manhattan gelopen.
Daarna hebben we vanaf de westkant van Manhattan een rondvaart gemaakt in een U-vorm om de zuidkant heen naar de oostkant en weer terug. Hierbij hadden we een mooi uitzicht op het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. We hadden eindelijk een goede gids die veel over de stad wist te vertellen (de gidsen van de busritten vielen een beetje tegen). We hadden al gezien dat er slecht weer op komst was en onderweg begon het dan ook hard te regenen. Gelukkig was dat na de rondvaart weer over, want we wilden nog een stukje wandelen. Sinds kort kun je aan de westkant van Manhattan namelijk de High Line lopen, een groene wandelroute op een oude metrolijn, boven straatniveau. Deze route is een paar kilometer lang, voorzien van bankjes en uitzichtpunten en loopt door het Meatpacking District en de wijk Greenwich. De vervallen pakhuizen van deze wijken worden momenteel steeds verder opgeknapt en er wonen veel rijke hipsters.
Daarna hadden we nog tijd voor één uitstapje op Manhattan en omdat het etenstijd was, leek ons Chinatown wel een goed idee. Maar omdat we vanaf het metrostation per ongeluk de verkeerde kant op liepen, kwamen we in Little Italy terecht en zaten we voordat we het wisten op een terras van een Italiaan. Ook lekker!
Donderdag hebben we op de luchthaven onze huurauto opgehaald, en zijn we naar het plaatsje Sleepy Hollow gereden, dat bekend is van de gelijknamige film. Daar zijn we naar Philipsburg Manor geweest, een soort openluchtmuseum van een 18e eeuwse boerderij van een Nederlandse koopman. Hij had een landgoed dat 4x zo groot was als Manhattan, dat hij verpachtte aan 200 boeren. We kregen een rondleiding langs 4 mensen in klederdracht die iets vertelden over het huishouden, de boerderij en de watermolen. Het werk daar werd destijds gedaan door 23 slaven en er werd veel aandacht besteed aan hun leven. Het wordt pas sinds ongeveer 20 jaar erkend dat er ook in het Noorden slaven werden gehouden.
Inmiddels was het weer gaan regenen en zijn we via Connecticut naar Providence (Rhode Island) gereden. Vanochtend zijn we verder gereden naar Cape Cod (Massachussets). We hadden daar een fietstocht willen maken over de kaap, maar omdat het nog steeds slecht weer was, hebben we er met de auto rondgereden en toen het droog was, een stukje langs het strand gelopen.
Nu slapen we 2 nachten in een hotel in een voorstad van Boston en gaan we morgen de stad bekijken. Mike zoekt zo nog een paar foto’s uit om morgenochtend (voor jullie vanmiddag) bij de blog te zetten.

Groeten,
M&M

• 12 September 2015 - 08:58

Henk D:

Hallo mikemarian,
    Jammer dat er bij jullie ook een weeromslag is. Net als hier, het was een beetje aan het nazomeren (ong 20 gr met zon) maar vanaf vandaag is dat ook over. Maar de temp in USA is wel hoger dan hier heb ik gezien. Maar jullie doen allemaal leuke en interessante dingen. Is altijd leuk om ook rond te kijken hoe de mensen leven. En er is ook altijd veel natuurschoon en indrukwekkende bouwwerken (is waar, alles is groter daar :)). Was weer een leuk verhaal Marian, ik ben benieuwd naar de foto's van Mike. Cape Cod heb ik ook een keer bezocht op dezelfde manier, was idd heel mooi landschap.
    Henk

• 12 September 2015 - 09:27

Petra:

Hi M&M,

Gister was het hier fantastisch mooi weer. Een korte trip naar de sauna was grandioos.
    Ook de pizza oven gestookt en na afloop in de lege oven nog brood gebakken. Vanmorgen was het hier grijs en grauw en de vliegvoorspelling is matig. Hopelijk knapt het weer bij ons allebei verder op. Onvoorstelbaar dat jullie al weer een week op pad zijn. Zo te lezen genieten jullie behoorlijk. Mooi zo, liefs hier van ons , petra en luc

• 12 September 2015 - 09:47

Hanny:

Hoi Marian en Mike.
    Wat gaat de tijd snel, alweer een week onderweg.
    Wat hebben jullie al veel gezien, heel indrukwekkend .Het is goed dat je alles opschrijft Marian,
    want het is gewoon te veel om zomaar te onthouden.
    Maar we reizen gewoon met jullie mee en genieten ervan.
    Waren die mensen op de 18e eeuwse boerderij ook in Nederlandse klederdracht?
    Jammer van de regen daar, komt a.s week ook hier naar toe met temperatuur onder de 20 gr.
    We wachten op de foto''s vanmiddag.
    groetjes Hanny.

• 13 September 2015 - 05:11

Marian:

Foto's plaatsen lukt niet. Volgende keer beter!

• 13 September 2015 - 23:12

Babs:

Jullie doen echt lekker veel! Leuk! Met kids is dat op jullie tempo niet te doen. Dus Edwin en ik kunnen dat over tig jaar inhalen

• 14 September 2015 - 20:50

Hanny:

Geweldig wat een reis, geniet nog van al het moois, wij genieten mee van jullie reis verslag.
    Veel plezier en kijken uit naar het volgende verslag!!!