New England - Reisverslag uit Framingham, Verenigde Staten van mikemarian - WaarBenJij.nu New England - Reisverslag uit Framingham, Verenigde Staten van mikemarian - WaarBenJij.nu

New England

Door: Marian

15 September 2015 | Verenigde Staten, Framingham

Hallo!

Hierbij weer een berichtje van ons; dit keer uit Canada. Maar ik begin even bij zaterdag. Vanuit ons hotel in in Framingham hebben we toen een stedentripje naar Boston gemaakt. We hebben er gedaan wat alle toeristen doen: De Freedom Trail gelopen. Langs die route liggen de belangrijkste historische gebouwen, onder andere het oude stadhuis waar in 1776 de onafhankelijkheidsverklaring van de noordelijke staten is voorgelezen aan de bevolking. Boston is een schitterende stad en het was echt perfect weer (23°C, zonnig). Het was ook heel gezellig; in de parken en op de pleinen was van alles te zien en te horen (kunstkraampjes, straatartiesten, muziek etc). ‘s Avonds hebben we gegeten in Quincy Market, een grote markthal met tientallen kraampjes met bijna alle soorten eten die je maar kan verzinnen.
Na een tweede nacht in Framingham zijn we zondag naar Lincoln (New Hampshire) gereden en hebben we de Kanchamagus highway door de White Mountains gereden. Het was leuk geweest om daar een wandeling te maken, maar het was een groot deel van de dag regenachtig. Voor de grap hebben we nog een heel klein uitstapje naar Maine gemaakt (dorpje Fryeburg) en daarna zijn we weer door de White Mountains naar het noordwesten gereden, langs Mount Washington. Daar hebben we een kijkje genomen bij een stationnetje, waar een stoomtreintje staat dat dagelijks naar de top van de berg rijdt. Toen wij daar aankwamen was het loket al dicht en vonden we het ook geen 73 dollar p.p. (!) waard om de volgende dag terug te gaan (en de ton kolen te sponsoren die nodig is om die trein naar boven te krijgen). Het eindpunt van de dag was Lebanon (New Hampshire).
Op maandag was de eindbestemming Niagara Falls en daarvoor moesten we Vermont en het noordelijke deel van de staat New York doorkruisen. Het eerste deel van de dag bewust niet via de Interstates (de grootste snelwegen), maar via ‘scenic highways’, eerst door agrarisch gebied en later door de Adirondack Mountains. Het landschap is mooi glooiend en bosrijk, met af en toe rivieren en meren. Echt fotogeniek. Overal staan sneeuwscooters en sneeuwruimers, dus het kan er in de winter blijkbaar woest aan toe gaan. We zijn onder andere door Rome, Verona en Barneveld gekomen. Alle wegen leiden immers naar Rome, en de weg vanaf Barneveld dus ook.
We zien inderdaad dat we net iets te vroeg in het seizoen hier zijn om de Indian Summer mee te maken. Maar je kan goed zien dat het eraan zit te komen. Veel bomen zijn al verkleurd naar groengeel, of verder naar geel of rood. Maar het merendeel is nog groen. Qua weer is het trouwens ook meer Fall dan Summer. Gelukkig regende het vandaag niet zo veel en konden we een stukje wandelen. Vanaf morgen wordt het weer zomers!
Het laatste stuk naar Niagara Falls hebben we afgelegd via de Interstate, waarbij we 167 mijl (= ongeveer Groningen – Venlo) rechtdoor moesten op dezelfde weg. Vanavond zijn we aangekomen in Niagara Falls. Dat ligt op de grens met Canada en wij zitten nu in het Canadese deel. Het is hier ontzettend toeristisch, met grote hotels met veel lichtreclame en een verlicht reuzenrad. Echt over de top. En daar doen we nu natuurlijk zelf aan mee door hier te overnachten. Maar de watervallen maken ongetwijfeld heel veel goed.

Groeten,
Mike en Marian

• 15 September 2015 - 17:01

Henk D:

Hallo mikemarian,
    Wat een leuk verhaal weer. En wat bijzonder dat jullie op een hoop plaatsen komen waar ik ook geweest ben. Maar al16 jaar geleden. Zelfs de rest area waar mike die profielfoto heeft gemaakt langs interstate staat mij nog helder voor de geest. Er zijn bij niagara ook een paar leuke hikes te maken. Have fun
    Pa

• 15 September 2015 - 17:12

Heiny:

Hoi M&M geweldig mooi en mooie foto,s alleen zijn er 5 niet door gekomen,verder heel indrukwekkend
    mooie vakantie kun je nog jaren op teren denk ik.
    nog een fijne vakantie verder en tot ziens of horens groeten uit Hengelo(gld)

• 15 September 2015 - 18:01

Marian:

Klopt, het wil niet helemaal met de foto's. Maar dan kom je ze maar een keer bekijken! Henk, de Adirondacks waren inderdaad een goede tip!

• 15 September 2015 - 18:25

Hanny:

Weer een mooie reis en heel veel gezien zo te lezen.
    Lijkt me heel indrukwekkend bij de Niagara Falls. Ja, we willen natuurlijk wel een keer alle foto''s zien,
    want dat is wel de moeite waard.
    Fijne reis nog en geniet zoveel je kunt.
    mama.

• 15 September 2015 - 19:28

Marlies:

Wat klinkt het goed allemaal. Geniet nog lekker van jullie reis en hopelijk wordt het mooi weer zodat jullie goed kunnen wandelen.

• 18 September 2015 - 11:48

Alice:

Wat een mooi reisverslag tot nu toe Mike en Marian. Met de foto's erbij genieten wij er ook van mee! Jullie hebben best een héél gevarieerde vakantie het éne moment bovenop een wolkenkrabber en het andere moment op de boerderië..... En dat dichte loket heeft je toch maar mooi 146 dollar opgeleverd.... Hoe zei Cruyff dat ook al weer? Ieder nadeel heb z'n voordeel?
    Wachten rustig af waar jullie ons nu weer naar toe brengen! Veel plezier en vooral een veilige reis!