Rond! - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van mikemarian - WaarBenJij.nu Rond! - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van mikemarian - WaarBenJij.nu

Rond!

Door: Marian

25 Mei 2010 | IJsland, Keflavik

De cirkel is rond, we zijn weer in Keflavik. We zitten daar in een hotel en gaan zo een paar uurtjes slapen, voordat we naar de luchthaven moeten. Aan de ene kant is het goed zo, we hebben alle windstreken van IJsland gezien, maar aan de andere kant zou het zo lekker zijn om dat vakantiegevoel nog even vast te kunnen houden. We hebben de vakantie in ieder geval heel ontspannen afgesloten. Het weer was de afgelopen dagen echt schitterend, we liepen zonder jas buiten en zijn behoorlijk verkleurd in ons gezicht.

Gisteren zijn we in Thingvellir geweest, een kloof die ontstaan is door het uit elkaar drijven van continentale platen. Her en der zitten scheuren in de lava en de grond en de totale kloof is tientallen meters breed. Hier kwam vroeger het volksparlement bij elkaar en de onafhankelijkheid van IJsland is hier ook uitgesproken. Nu is het een wandel- en picknickplek. Omdat we de smaak te pakken hadden na het paardrijden van vorige week (ook Mike!), hebben we gisteren weer een ritje gemaakt. Die was iets pittiger dan de vorige keer, maar erg geslaagd. Daar kregen we zo’n trek van dat we voor de tweede avond achter elkaar zijn gaan eten bij de pizzatent op het golfterrein. Golfen is in IJsland een populaire sport en in het dorpje Fludir hoort daar na afloop blijkbaar een grote pizza bij.

Vandaag reden we onze laatste etappe naar Keflavik. Onderweg hebben we geshopt in het grootste overdekte winkelcentrum van IJsland en als allerlaatste attractie wachtte nog de Blue Lagoon, een natuurbad met zout water op een warmwaterbron. Deze was veel groter dan het andere natuurbad dat we bezocht hadden en verreweg de meest toeristische plek van het land; bijna iedereen die gaat vliegen vanaf Keflavik gaat daar nog even een rondje drijven. De grootste trekpleister was de modder, die je op je gezicht kon smeren. De hele bus vol ouwe Amerikanen moest daarna het water weer uit om fotocamera’s te halen, omdat ze a lot of fun hadden met die maskertjes op. Nu gaan we slapen en morgen om 5 uur zitten we weer fris en fruitig aan ons ontbijtje. We vliegen om 7:55 en er is geen vulkaan meer die roet in het eten gaan gooien!
Er komen nog een paar foto’s bij en we zullen ze ook nog een keer sorteren, want door problemen met het internet zitten ze nu nog allemaal door elkaar. We sluiten onze blog hierbij af en kijken terug op een supergave en mooie vakantie. We zouden zo weer terug gaan! Bedankt voor het lezen van de blog en jullie reacties!

Veel groeten,
Mike en Marian

• 26 Mei 2010 - 08:05

Hannie:

Mooie afsluiting van een geweldige vakantie. Wat hebben jullie veel gezien en gedaan.Thuis eerst nog even uitrusten van al dat wandelen, paardrijden, zwemmen, modderbaden en grote pizza's eten?
    Goede terugreis en gauw tot ziens. Hannie.