San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van mikemarian - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van mikemarian - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Mike en Marian

04 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Daar zijn we dan, back in San Francisco! Onze laatste bestemming deze vakantie. Ik schrijf nu vast onze laatste blog, want morgen zal er niet meer van komen. Dan is het Independence Day en dat vieren wij gezellig mee.

De vorige keer was ik gebleven bij de redwoods, grote bomen die speciaal in dit gebied groeien, deels vanwege de mist die hier veel voorkomt. In het Redwood National Park hebben we een mooie wandeling gemaakt door een dicht bos met oeroude bomen. Enorme reuzen, waarbij het echt even duurt om er omheen te lopen. Een van de grootste is Big Tree van 1500 jaar oud (zie foto). Na deze wandeling zijn we begonnen aan onze rit over de US-1, de kustweg naar San Francisco. Deze loopt evenwijdig aan de snelweg, maar wij hebben toch gekozen voor deze toeristische route, vanwege het mooie uitzicht over het water en de rotsen. ’s Avonds hebben we overnacht in Garberville, een smoezelig dorpje, in het meest vieze hotel dat we ooit hadden meegemaakt. We waren blij de volgende dag weer in onze auto te zitten.

Langs de kustweg staat nog een attractie in de vorm van een ‘ drive thru tree’, een enorme redwood van 2400 (!) jaar oud, waar in de jaren 1960 een gat in gezaagd is zodat je er met een auto doorheen kan rijden. De boom leeft overigens nog gewoon en lijkt er niet veel last van te hebben. Maar het cadeautje van de dag was toch wel de aankomst in San Francisco. Dat is zonder twijfel de mooiste stad van West-USA. We hebben eerst gegeten in een pizzeria in het voorstadje Sausolito, waar we 5 jaar geleden ook geweest waren (nog steeds even lekker). Daarna volgde de aankomst bij de Golden Gate Bridge, wat een plaatje! Hij lag mooi in het zonnetje, met een deken van mist erover gedrapeerd.

We zitten nu 3 nachten in een hotel in de buurt van het vliegveld van San Francisco, aan de kant van Silicon Valley. Vandaag zijn we daar naar het Computer History Museum geweest, waar Mike een sentimental journey gemaakt heeft door de computerhistorie. Daarna zijn we naar San Francisco geweest, waar we onder andere de ‘Painted Ladies’ opgezocht hebben: pastelkleurige oude houten huizen, bekend uit de serie ‘Full House’. En natuurlijk zijn we ook naar Pier 39 geweest, de meest toeristische pier. We gaan morgen nog terug en weten al wat we dan eten als lunch: clam chowder (stevige schaaldierensoep) geserveerd in een uitgeholde zuurdesem-broodbol van bakkerij Boudin. We hebben vanavond al kunnen zien hoe ze daar de broodjes voor morgen staan te bakken.
Morgenavond om half tien is er vuurwerk bij de Golden Gate Bridge. En verder laten we ons verrassen door wat er nog meer te doen is in verband met Independence Day. We hebben begrepen dat veel Amerikanen eerst met familie gaan barbecueën, dus of er in de stad bijzondere dingen te doen zijn weten we nog niet.

Na een kort nachtje zullen we vrijdagochtend vroeg terugvliegen. Tot nu toe kunnen we zeggen dat het een hele mooie vakantie geweest is met erg veel indrukken, waar we nog wel een tijdje op kunnen teren. We hebben schitterende landschappen gezien, vulkanen, water, veel groen, mooie dieren, etc. We hebben aardige mensen ontmoet en leuke dingen meegemaakt. En hoewel we nu weer wat meer staten van Amerika hebben gezien, hopen we dat het toch niet de laatste keer is dat we hier zullen zijn. Canada heeft ons overigens ook positief verrast, dus wie weet komen we daar ooit ook nog eens terug. Tot slot nog de statistieken: 2 landen, 9 staten, 6 nationale parken, 6500 km, >3000 foto’s, >10x koffie van Starbucks en enorm veel Volkswagens, waaronder zeker elke dag 1 gele kever.

Leuk dat jullie hebben meegelezen, bedankt voor de reacties! Als je meer foto’s wilt zien ben je van harte welkom.

Groeten,
Mike en Marian

• 04 Juli 2013 - 11:11

Maria Van Den Eeden:

Marian, jij bedankt voor de mooie verslagen; ik heb ze met plezier gelezen..behalve die van Calgary natuurlijk :-) Geniet nog ff en goede terugreis. Knuffels xxx

• 04 Juli 2013 - 11:45

Hannie:

Hoi Marian en Mike,
    Weer een mooi verslag van jullie laatste stukje van de reis. Wat hebben jullie veel gezien en ja. die foto's willen we natuurlijk allemaal graag zien!
    We wensen jullie nog fijne laatste uren en dan tot ziens tot zaterdagmorgen op Schiphol, ik kijk er naar uit!!
    groetjes mama.

• 04 Juli 2013 - 13:41

Bram:

Mooi, die foto's van de brug! En die huizen uit Full House... heel herkenbaar en nostalgisch!

• 04 Juli 2013 - 17:49

Richard:

Verslagen ook met plezier gelezen, benieuwd naar de foto's, alhoewel 3000 wel erg veel is :-) .
    En jullie boffen, vanaf morgen is het zomers weer in Nederland

• 04 Juli 2013 - 19:12

Henk:

Hoi M&M, Het waren zeker heel leuke reisverslagen waar ik altijd naar uit keek. Vaak met wat afgunst want ik wil dat ook allemaal zien. Maar wie weet. Veel plezier met independence day, vier het maar gewoon mee met die yanken. Als je vluchtnummers doorgeeft kan ik je volgen op planefinder. Goede terugreis en tot volgende week een keer. Pa