Overstromingen in Calgary - Reisverslag uit Claresholm, Canada van mikemarian - WaarBenJij.nu Overstromingen in Calgary - Reisverslag uit Claresholm, Canada van mikemarian - WaarBenJij.nu

Overstromingen in Calgary

Door: Marian

22 Juni 2013 | Canada, Claresholm

Wellicht hebben jullie gelezen of gehoord in het nieuws dat er overstromingen zijn in de buurt van Calgary. Daarom even een kort berichtje tussendoor om te laten weten dat wij droog en veilig in een hotel aangekomen zijn.
Vanochtend zijn we vanuit Jasper vertrokken en hebben we met volle teugen genoten van de Icefields Parkway door het National Park. Het weer was daar nog mooi, zodat we op verschillende plekken konden stoppen om foto's konden maken. Het was echt schitterend, met rivieren, watervallen, bergen, gletsjers en vooral heel veel groen.
Het volgende park, Banff National Park, dat direct aansluit bij Jasper, was echter niet bereikbaar vanwege slechte weer en modderstromen. Dus moesten we vanaf Jasper de snelweg nemen naar Calgary. In de buurt van Calgary werd ons duidelijk dat de overstromingen inderdaad rampzalig waren. De snelweg was open en prima doorgankelijk maar op sommige stukken stond het water tot op de vluchtstrook. Ook zagen we bedrijventerreinen en sportvelden vol water staan. Op de radio hoorden we dat zeker 75.000 mensen geevacueerd zijn omdat ook woonwijken volgelopen zijn. Daarom zijn we maar doorgereden en hebben we geen poging gedaan in Calgary een vrije hotelkamer te vinden. We zitten nu in een hotel in een dorp ongeveer 100 km verderop en zien nu ook de beelden op TV.
Morgen gaan we verder richting Glacier National Park, dat bij de grens met de USA ligt. Mocht het weer daar slecht zijn, dan rijden we door richting Yellowstone.
Groeten!
Mike en Marian

• 22 Juni 2013 - 07:28

Maria Van Den Eeden:

Blij te lezen dat jullie veilig zijn, de beelden op tv waren erg angstaanjagend. Pas goed op jezelf. Xx

• 22 Juni 2013 - 08:40

Lau:

Dank voor dit bericht! Fijn en rustgevend, doe voorzichtig xxxx!

• 22 Juni 2013 - 09:50

Hannie:

Fijn dat jullie veilig in het hotel zijn aan gekomen. De foto's laten wel zien dat het wel heel erg is wat daar gaande is. Doe vooral voorzichtig aan!! Je zult maar in zo'n modderstroom terecht komen.
    we kijken uit naar jullie volgende bericht.
    groetjes mama.

• 22 Juni 2013 - 10:27

Henk:

Ziet er allemaal heftig uit. Kijk goed uit en houd je benzinetank vol.
    Bye Pa

• 22 Juni 2013 - 22:52

Petra En Luc:

Fijn te lezen dat met jullie alles goed is. We blijven mee lezen, dus jullie kunnen rustig door blijven gaan met genieten. Mooie reis nog verder. En hopelijk iets droger daar.
    liefs,
    peet

• 23 Juni 2013 - 11:19

Alie:

Hallo daar!

We zijn bij jouw ouders Marian voor een kopje koffie en lezen dit bericht.. wat maken ze daar wat mee!
    en jullie ook. Bijzonder om dat te ervaren maar erg voor de bewoners.
    Met ons is alles goed, altijd nog druk met 'onze huizen'; vensters schilderen en dit en dat.. zo blijf je lekker bezig.
    Fijn dat jullie het naar de zin hebben!
    Hartelijke groeten,
    Mart en Alie