Tickets! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van mikemarian - WaarBenJij.nu Tickets! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van mikemarian - WaarBenJij.nu

Tickets!

Door: Marian

01 Mei 2010 | Nederland, Amersfoort

Het is nog steeds spannend of het allemaal wel doorgaat, maar de tickets zijn in elk geval binnen! We hadden onze vakantie naar IJsland al geboekt voordat de Eyjafjallajökull actief werd en het vliegverkeer in Noord Europa plat legde. Maar ons reisbureau heeft er alle vertrouwen in dat ons volledige reisprogramma door kan gaan en daar gaan wij dan ook maar vanuit.
Momenteel is het bewolkt en nat in IJsland en de komende week komt het kwik overdag amper tot 10°C. Het zal wel even wennen zijn om warme kleding in te pakken en de korte broeken thuis te laten.
We hebben vandaag een heel verrassingspakket gekregen, met naast de vliegtickets ook bonnen voor de pendelbus, de huurauto en alle overnachtingen. We vliegen op 10 mei 's middags vanaf Schiphol en zijn dan t/m 12 mei in Reykjavik. Daarna halen we pas onze auto op voor onze rondreis over de ringweg van het eiland. In de dagen daarna komen we vrij dicht langs de Eyjafjallajökull (ongeveer 5 km). Onze route is namelijk gewoon open voor verkeer. Omdat er geen grote vulkaanactiviteit meer is, zijn er geen speciale excursies meer voor 'ramptoeristen', maar we zullen ongetwijfeld wat van de aswolken zien.
Via deze blog houden we jullie op de hoogte en kunnen jullie lezen waar we uithangen. Maar goed, eerst nog 8 dagen wachten....

Groetjes,
Mike en Marian

• 03 Mei 2010 - 18:05

Hannie:

Hoi Marian en Mike.
    Leuk dat jullie al een reisverslag hebben.Je hebt al mooi optijd de reispapieren gekregen. De vulkaan houdt zich rustig als jullie er zijn(niet te ver over de rand hangen hé!!)dus wat kan er dan nog mis gaan??
    Tot zaterdag voor het ophalen van je koffer....
    groetjes Hannie.