Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van mikemarian - WaarBenJij.nu Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van mikemarian - WaarBenJij.nu

Reykjavik

Door: Marian

11 Mei 2010 | IJsland, Reykjavik

Hoi allemaal,
Vliegveld Keflavik (Reykjavik) is een aantal dagen dicht geweest en alle vluchten vanaf Amsterdam werden toen omgeleid via Glasgow en Akureyri (4 uur met de bus vanaf Reykjavik). Wij hadden veel geluk, want wij konden weer met de eerste rechtstreekse vlucht van Schiphol naar Reykjavik, zodra het vliegveld daar weer open was. We vlogen dan wel 9 uur later dan gepland, maar thuis wachten is altijd beter dan hangend op Schiphol, zullen we maar zeggen. Onderweg riep de captain om dat de vulkaan aan de linkerkant te zien zou zijn en aangezien het buiten licht was (’s nachts!) gingen we met z’n allen aan de linkerkant hangen om een glimp op te vangen van de Eyjafjallajökull. Ik denk dat de captain toen wel even naar rechts moest bijsturen,haha. Erg duidelijk was het niet, we zagen een grijze wolk. Maar we hebben hem gezien!
En nu zijn we dus op IJsland. We waren pas rond 1.30 uur (3.30 uur bij jullie) in het guesthouse en daar zei de slaapdronken gastheer (in hemd en zonder gebit) tegen ons : ‘ Breakfast at 8:00’. We hebben maar niet gevraagd of het ‘om 8:00’ of ‘vanaf 8:00’ was en zaten dus vanochtend al vroeg aan ons ontbijtje. Daarna hebben we de hele dag door Reykjavik geslenterd en kunnen nu ook wel zeggen dat we het voor het grootste gedeelte gezien hebben. Het was zonnig en de lucht was strakblauw! Mike is verbrand, moet je nagaan! Koud was het wel, maar daar kun je je op kleden toch? Morgen om 9:00 krijgen we de auto en dan rijden we naar het noordwesten (Snaefelsness). In tegenstelling tot wat we de vorige keer schreven, rijden we namelijk met de klok mee en komen we dus pas op het laatst langs de vulkanen. Voorlopig zien we dus geen as.
Nu gaan we even wat eten onder de terrasverwarmer bij (het authentiek IJslandse) Café de Paris, waar ik dit ook zit te schrijven. Wanneer we weer kunnen schrijven, weten we nog niet. Dat is afhankelijk van hoe ver we in the middle of nowhere terecht komen.
Groetjes uit Reykjavik!
Mike en Marian

• 11 Mei 2010 - 19:22

Henk:

Het is in ieder geval vandaag in Ijsland beter weer dan hier. Het is vandaag niet boven de 9 gr geweest, en een miezerige regentje. Veel plezier nog en neem een stukje lava mee van die (of een andere) vulkaan!! Groeten

• 12 Mei 2010 - 08:04

Hannie:

Goedemorgen Marian en Mike.
    Fijn dat jullie dan toch goed aangekomen zijn in Reykjavik, was allemaal wel spannend.Het is hier nu erg koud en nat, dus jullie hebben gelukkig nog de zon.Goede reis en geniet!! Heiny en Hannie.

• 12 Mei 2010 - 19:44

Babs:

Nou net nog ef met Mike gechat vanuit the middle of nowhere...relaxed dat ze daar wireless hebben.
    Ik hoor dat jullie het prachtig vinden....ik ben zo nieuwsgierig naar de foto's die mike gaat maken en de leuk geschreven verhalen van Marian....wij gaan jullie volgen en verliezen jullie niet uit het spreekwoordelijke oog.
    we contacten elkaar:P

• 12 Mei 2010 - 22:48

Anke (D'chem):

Yes!!! Jullie zijn er! Goed om te horen dat het uiteindelijk allemaal goed gegaan is. En nu lekker genieten van alles wat er te zien en te doen is.
    Heel veel plezier daar!! Groetjes, ook namens Rob en de (overigens zeer spraakzame) gevederde vrindjes.

• 13 Mei 2010 - 10:05

Bram:

Mooi dat jullie zijn aangekomen. Erg bijzonder dat jullie nu vlakbij 'de as van het kwaad' zijn. :-)

Ben benieuwd naar de foto's, kan niet wachten.