Seattle en Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van mikemarian - WaarBenJij.nu Seattle en Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van mikemarian - WaarBenJij.nu

Seattle en Vancouver

Door: Marian

18 Juni 2013 | Canada, Vancouver

Hallo!
Inmiddels heeft de voorpret plaatsgemaakt voor echte pret, want we zijn er eindelijk! Het was even afzien met een 10 uur durende vlucht van Schiphol naar Houston, 6 uur wachten op het vliegveld en daarna 4 uur vliegen naar Seattle, maar dan heb je ook wat!
Het ' voordeel' van zo'n lange reis was dat we 's avonds aankwamen en dus meteen mochten gaan slapen, wat door de lange reis ook best goed lukte. Hierdoor waren we de volgende dag al redelijk uitgerust. Seattle is echt een mooie stad met meer groen dan we gewend waren van de steden die we in 2008 bezocht hebben. Met ook een wat aangenamere temperatuur, zo rond de 25 graden. Ideaal voor een stedentripje. We zijn zaterdagochend naar Alki park geweest, een strand aan de noordkant van Seattle. Hier waren veel mensen aan het wandelen, fietsen en beachvolleyballen en van hieruit had je een mooi uitzicht op de skyline van de stad. Hierdoor werden we alleen maar nieuwsgieriger naar de stad zelf. In het centrum zijn we naar de de Pike Market geweest, een overdekte markt met alles van vis en fruit tot handgemaakte sieraden. Heel toeristisch maar wel heel gezellig. Daarna hebben we nog een tip voor fotografen opgevolgd, door naar Kerry park te gaan, een park op een heuvel met wederom mooi uitzicht op de stad. Maar het meest verbluffende uitzicht hadden we vanaf de Space Needle, een 184 meter hoge toren.
De volgende dag zijn we naar Experience Music Project geweest, een muziekmuseum over pop- en rockmuziek. Op het plein voor het museum stond een hele rij getunede amerikaanse auto's opgesteld. Het had wel iets weg van een kever-cruisenight, maar dan met een iets ander soort auto en dito chauffeur. In het museum was een hele vleugel gewijd aan Nirvana en andere bands uit Seattle en een hele afdeling met jurkjes en schoenen van allerlei bekende zangeressen (ladies who rock) van de jaren 1920 tot nu (Janis Joplin, Tina Turner, Madonna, etc.). Daarna hebben we nog even gewinkeld in een Wallmart en 'even' een laptop gekocht. Die kan je hier gewoon tegelijk met je melk en appels in de supermarkt kopen.
We hadden een heel fijn hotel met een kamer ensuite en met ontbijt, wat hier niet standaard is. Wel op de Amerikaanse manier: van een plastic bordje. Vanochtend na het ontbijt zijn we vertrokken richting Canada. Dat had meer voeten in de aarde dan gedacht, want er stond vrij veel file, mede omdat er een omleiding was vanwege de brug die een paar weken geleden ingestort is (ook in Nederland in het nieuws geweest). Later moesten we ook nog een klein uur wachten bij de grens. Gelukkig zit er bijna langs elke afslag van de snelweg een Starbucks om het leed een beetje te verzachten.
Canada is op het eerste gezicht heel anders dan de VS. De huizen zien er Europeser uit en ook restaurants en auto's hebben een meer Europees formaat. We hebben nu een hotel in North Vancouver en zijn dwars door de stad gereden om hier te komen. Dit is echt een supermooie stad met veel water, veel groen en de Coast Mountains op de achtergrond. Morgen blijven we hier ook nog en daarna zullen we een tijd geen steden zien. Overmorgen rijden we het binnenland in richting Jasper, een groot natuurpark in de bergen.
We gaan Vancouver nu verder verkennen en Canadees eten uitproberen!
Veel groeten,
Mike en Marian

• 18 Juni 2013 - 08:25

Bram:

Top, jullie eerste bericht te lezen. En dat maakt meteen weer enorm jaloers! Heerlijk lijkt me het, daar.

Enige achtergrond voor het feit dat Canada behoorlijk verschilt van de VS kun je ook in het boek van Geert Mak (Reizen Zonder John) lezen, wat Mike van me geleend heeft (de hoofdstukken waar hij langs de Canadese grens reist, geloof nabij Lake Ontario etc.). Tip!

Heel veel plezier nog en ik ben benieuwd naar de foto's.

• 18 Juni 2013 - 08:26

Bram:

Ow... de foto's zijn mooi, hoor! :-)

• 18 Juni 2013 - 09:17

Hannie:

Mooi begin aan deze vakantie! groetjes mama.

• 18 Juni 2013 - 09:31

Henk:

Nou dat word een mooie indrukwekkende reis. Het kriebelt bij mij om ook die kant op te gaan. Veel plezier nog ik kijk uit naar het volgende bericht.
    Pa

• 18 Juni 2013 - 18:39

Marjon:

Hebben jullie weer goed voor elkaar!

Ennuh... Die choco cherries... Niet geproefd?

Xx

• 18 Juni 2013 - 19:18

Anke J:

Wat leuk om mee te lezen en zo een beetje mee te genieten van jullie belevenissen daar. Het klinkt allemaal erg goed! Heel veel plezier enne... veel foto's (blijven) maken, hoor!